2 april 2011 - Här vare tomt

Idag har jag inte hunnit blogga nånting! Morgonen var rätt händelserik och började med ett smärtsamt uppvaknande! Julia, som hade varit jätteledsen under natten och fått lägga sig i min säng, ryckte tag i en stor toffs av mitt hår och slet utav hel*ete! Har fortfarande ont i hårbottnen vill jag lova! Men vi kom till sans och kom iväg på bestämd tid. Andreas, Julia och jag skulle köra Tessie till jobbet och sedan hade vi lite ärenden att utföra i stan. Eller, Andreas hade massa ärenden, jag behövde bara nya skor till mig och Julia. Och det ordnade sig rätt snabbt och smidigt på skopunkten i Bäckebol!

Sedan åkte Andreas hem, och Julia och jag åkte vidare på "äventyr". Stackars Julia, som suttit still större delen av dagen, tyckte inte alls att det var särskilt kul att åka pendel och buss hem. Särskilt jobbigt var det eftersom någon otroligt intelligenbefriat pucko hade sprutat pepparspray i ena vagnen av pendeln, så personalen vågade inte öppna dörrarna, än mindre släppa in passagerare. Så alla fick trängas i en(!) vagn. Det var något trångt! Dock kom Andreas och hämtade oss på Åsaskolan, så vi slapp gå hem. Alltid skönt! När vi kom hem åt i middag, rester från igår, och sedan lekte Andreas och Julia en massa. Hon fullkomligt älskar Andreas, och ville inte alls vara med mig. Han orkar kasta henne i luften mycket mer än mig :p Men det är bara roligt att se!

Nu sover Duttan och Andreas är och hämtar Tessie. Jag sitter i soffan med min lojala vän Lilo som sällskap! Ikväll blir det filmmys - igen. Men jag älskar det :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0