18 april 2011 - Sol!

Idag fick jag lite sovmorgon, men inte alls mycket om man jämnför med hur sent Julia somnade igår. De var hemma ungefär 30 min efter att dörren började spöka för mig, och då hade hon sovit i bilen hela vägen hem. Var ju ingen idé att lägga henne! Vi satte oss framför Tv:n en stund och Julia fick dricka sin välling där, och sen sitta och gosa med mig en stund. När hon kändes avslappnad och trött la jag henne i sin säng, och det verkade som hon somnade. Men skenet bedrar, som man säger. När jag, efter några minuter, skulle gå och lägga mig låg hon fortfarande och stirrade in i väggen, som hon gör innan hon somnar. Hon ville såklart komma upp då och blev väldans arg när hon inte fck det. Men jag hade bestämt mig för att inte låta henne sova hos mig! Jag la henne ner, gav henne nappen och filten och gick sedan och la mig i min säng. Fick upprepa detta ett par gånger, men sedan var det lugnt. Hon låg och pratade fejkgrät om vartannat, men somnade till slut. Klockan var väl runt 23 då. Hon vaknade vid 08, men vi hade en lugn morgon. Stressade inte upp, utan bytte blöja och kläder medan vi busade och lekte.

Dock blev hon skittrött efter bara några timmar uppe, så lunchen serverades redan strax efter 11 idag, och sedan var det sängen som gällde. Hon protesterade högt ett tag, men somnade sedan. Hoppas det blir en stund nu! När hon vaknar ska vi ta oss en långpromenad i det fina vädret! Fick dåligt samvete igår när jag upptäckte hur härligt det var och jag bara hade suttit inne hela dagen. Man måste ju ta vara på det nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0