18 april 2011 - Förvånad hemkomst och långpromenad

När Julia låg och sov middag passade jag på att ta ett bad. Jag gjorde aldrig det i gårkväll, inte bara pga "spökerierna" utan också för att jag ville spara något tills idag. Älskar ju att bada, och det är ett skönt koppla av sätt som är bra att ha mitt på dagen sådär. Samla kraft liksom! Men när jag legat där ett tag bankade det på dörren. Inte ytterdörren utan toalettdörren. Jag blev livrädd och undrade vem fasiken som var inne i huset nu! Då var det Andreas som hade kommit hem. De hade visst inte haft särskilt mycket att göra på jobbet så han hade fått åka hem. Oväntat, men trevligt! Vi bestämde oss för att ta en promenad i det fantastiska vädret och tog oss först ner till samhället för att köpa våtservetter. Sedan gick vi till en lekplats och lät Julia leka av sig lite energi innan vi gick hem och satte igång med maten. Det var jättehärligt att hålla sig ute under de bästa timmarna och Julia tyckte det var så roligt hon också, även om hon blev lite kinkig på vägen hem. Men då var hon hungrig. Efter maten fick jag diskat, hängt + vikt tvätt samt dammsugit golvet då Julia är (som jag sagt tusentals ggr innan) mästare på att stöka ner. Nu är det i alla fall klart, och barnet ligger till sängs. Hon har vaknat några gånger av att ungarna på utsidan tjuter och har sig, överlyckliga över det fina vädret. Samtidigt som man inte vill ta det ifrån dem, så önskar jag att de kunde vara lite dämpade. Men jag får helt enkelt vädra sovrummet på dagen och ha fönstret stängt under natten. Så var det problemet löst!



- "Godmorgon, mamma!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0