16 april 2011 - Kungsbacka tredje dagen i rad

Igår var jag ju inne i Kungsbacka - igen - den här gången med pappa. Vi träffades på torget strax efter 13 och började där. Jag lämnade tillbaka filmerna vi hyrde förra helgen och sen gick vi en sväng in på babyproffset och tittade på cykelstol och hjälm till Julia. Köpte inget än, men måste snart göra det så vi kan börja cykla. Julia kommer tycka det är skitläskigt :p

Jag hade tid hos optikern vid 14:30, så vi drog oss bort mot Kungsmässan och började med att köpa en burkmat till Julia och sen gick vi till Specsavers. Jag hann prova och bestämma bågar innan jag fick komma in för undersökningen, så det gick ganska smidigt. Sen blev det senlunch på Nello! Pappa åt en Ciabatta med kycklingfilé och gorgonzolakräm och jag tog en dagens pizza, med mozzarella, pesto, oliv och basilika. Sjukt god var den faktiskt!
Julia blev lite bortskämd, som alltid när morfar är med, och fick nya pyjamaser, en liten väska och en ny jacka. Det var svårt att hitta en jacka som föll mig i smaken! Polarn och pyret har ju fina och bra jackor, men känns lite onödigt att lägga ut flera hundra på en jacka som hon antagligen bara kommer kunna ha i några månader. Bättre att köpa en ordentlig, dyrare när hon är äldre och inte växer så himla fort. Hittade en vindtät och lagom varm sak inne på Hm för 199:-. Överkomligt! Sedan fick jag mig en ny jacka också, som dock kostade lite mer. Men jag kommer ju kunna använda den ett tag! Har ju slutat växa (på längden i alla fall...:p).

Vi var hemma runt 19, och då fick Julia lite kvällmat, liten lekstund med morbror som kommit hem och sedan blev det sängen. Sedan kunde vi äta i lugn och ro, grillat med pommes. Gott gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0