15 april 2011 - Fredagsmorgon

Julia hade en mardröm eller något igårkväll, och runt 22, precis när vi skulle titta på BB, började hon gallskrika inifrån sovrummet. Hon lugnade inte ner sig när jag kom in, vilket hon annars brukar göra, utan bara grät och grät. Dessutom stod hon upp i sängen, och när jag försökte lägga henne ner blev hon alldeles förstörd. Så jag fick ont i hjärtat och lät henne komma upp. Jag stod en stund och kramade om henne men hon slutade ändå inte att gråta, så hon fick komma upp och titta på BB med oss! Hon låg och halvsov i min famn hela timmen och sedan fick hon sova bredvid mig. Det var faktiskt jättemysigt. Jag tände lampan och låg och småbusade lite med henne innan vi somnade. När jag släckte lampan kröp hon tätt intill och la sig på min arm. Vi låg så nära att jag vilade hakan mot hennes panna. Hon somnade såklart inte så. Det tog ett tag innan hon kom till ro. Hon verkade liksom obekväm i sitt eget skinn. Jag tror nästan jag somnade först...

...men hon vaknade först. Det bästa jag vet är att vakna innan henne. Även om det bara är några minuter. Älskar att ligga bredvid och lyssna på hennes snusande samtidigt som jag kan vakna till lite innan det är dags att gå upp. Men tyvärr blev det inte så den här morgonen! Idag vaknade jag av att "någon" gav mig en redig bitchslap rakt över ansiktet och när jag tittade upp satt Julia med världens största leende på läpparna. M det är mysigt...
Nu sitter hon och äter ostmacka till frukost. Eller ost macka rättare sagt, eftersom hon äter osten först och mackan sen. Jag var inte hungrig så jag väntar lite med att äta. Tar en frukt eller något om ett tag och äter något mer sen. 
Idag ska vi in till Kungsbacka - igen! Tredje dagen i rad - och träffa pappa/morfar. Jag ska till optikern och få mig ett par nya glasögon, och det ska bli så härligt! Har inte haft det på ca. 1 år, sen Julia ryckte av båda bågarna på mina. Ska bli mysigt i alla fall! Men innan dess ska jag städa övervåningen.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0