12 april 2011 - Lilla Edet

Idag har vi varit på besök i Lilla Edet hela dagen! Tessie, Julia och jag packade oss in i bilen efter frukost och efter ett snabbt stop vid återvinningsstationen satte vi fart i riktning Anna och Freija. Det tog längre tid en normalt pga motorvägsbygget som håller på mellan Göteborg och Trollhättan! Julia sov i bilen, och jag gjorde nästan detsamma! Har varit så himla trött och nästan lite hängig hela dagen. Ont i nacken och huvudet osv. Hoppas inte det är något virus på g!
När vi kom fram åt vi en liten lunch, bestående av mackor. Supergoda mackor dock, med en fantastiskt god ost som jag dock inte minns vad den hette. Julia kladdade mest, som vanligt! Sedan blev det lek för hela pengen, samt massa Disney Chane, som jag inte kunde slita ögonen ifrån! Handy Manny tittade vi på mest. Ingenting jag någonsin fastnat för innan, men idag var det väldigt givande. Lärde mig hur man skall reparera en gitarr, ett gammalt staket samt byta lås på en grind! Alltid bra att kunna!

Vi hade med oss massagebänken, så jag gav Anna lite avslappningsmassage och sedan var det soffläge som gällde. Jag blev alldeles utmattad i kroppen! Freija och Julia lekte jättefint, även om Freija kanske trodde att Julia klarade och förstod lite mer än vad hon gör. Roligt var det, att Julia var så otroligt trött men ville inte ligga still hos Anna, Tessie eller ens mig! Men så la jag henne i Freijas knä och hon blev alldeles kolugn! Dock kunde hon inte ligga där så länge då Freija fick ont i kroppen eftersom Julia är tyngre än vad hon ser ut! Men gulligt var det! Tyvärr tog inte jag ett endaste kort under dagen, men Anna tog en del med sin väldigt exlusiva kamera, som jag säkert kan få sno! :)
Sedan blev det middag! Fläskfilé med ris och currysås till, samt majs, gurka, banan och mandariner. Riktigt gott var det, och vi åt med god aptit tills vi sprack - nästan! En knapp timme efter middagen bestämde vi att det var dags att åka hem. Vi var alla fem trötta, och vi kände oss rätt nöjda med vad vi åstadkommit under dagen. Så vi hoppade in i bilen. Julia somnade efter ca. 5 minuter och jag och Tessie köpte McFlurry som vi åt på vägen hem! Nu ligger Julia i sin säng och har äntligen somnat efter lite bök och knök! Jag ska nog inte stanna uppe så länge jag heller. Imorgon ska vi nämligen hem till Mickan och Mira, och då vill man ju vara någolunda pigg!

 

Freija och Julia på nyårsafton

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja tack så mycket för att ni kom å för massagen :) klart du får kort tog ju massor :) Mailar över eller så tar vi det via msn... Kram

2011-04-12 @ 22:01:07
URL: http://mammatillfreija.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0