11 april 2011 - Sol, sol, sol!!

Det ble fint väder idag med! Jag var lite osäker i morse då det såg lite gråmulet ut. Men solen trängde sig fram och tog över, så nu är det jättehärligt. Och det gillar jag! Julia och jag tog en långpromenad, på nära två timmar! Nu gick ju hon en del själv också, så det tog ju lite längre tid en vad det annars skulle gjort, men ändå. Massa frisk och härlig luft! Vi träffade på en så jättefin (-och stor) collie, med alldeles skimrande päls i alla bruna nyanser som finns typ. Såg ut som han varit hos frissan och fått sig lite slingor. Han var så snäll, och gick fram till Julia och la huvudet i hennes knä så hon fick klappa, vilket hon glatt gjorde och fnissade lite. Vi var hemma runt 11.30, och då var det att slänga ihop en snabb lunch, så det fick bli köttbullar och snabbmakaroner (gott!). Nja, Julia tycker det är smaskigt i alla fall, och det är ju huvudsaken! Nu ligger hon för att vila, och jag hoppas på att hon sover i alla fall ett par timmar, eftersom det inte blir någon mer vila sen. Och skulle gärna vilja att hon inte blir på allt för tjurigt humör framåt kvällen. Jag ska i alla fall sätta igång med disken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0