5 september 2010 - Comviq Kompis

Den här nya reklamen för Comviq Kompis som går på TV nu, jag gillar inte den! Visst, första gången jag såg den drog jag lite på smilbanden men ju mer jag sett desto brutalare tycker jag att den är. Orden som används känns lite...osmart? Får känslan av att de är hur desperata som helst när de börjar kalla folk "megapucko" och "drogad apa" om man inte använder deras abbonnemang/refillkort. Kanske stackarn i reklamen vill äta lunch i sin ensamhet. Vissa föredrar faktiskt det! Han kanske jobbar på ett ställe med massa människor där det pratas hela tiden och vill dra sig undan för att rensa tankarna på sin lunchrast! Och då blir han påhoppad på det viset! Nej, usch...

- Jag förstår ju också att det bara är på skämt, men jag tycker nog det kunde gjorts annorlunda. Fråga mig inte hur. Det är inte mitt jobb. :b



Kommentarer
Postat av: Tilda

Du är inte ensam om att tycka så. Filmen har blivit anmäld för att den uppmuntrar till Mobbing. http://www.metro.se/se/article/tt/2010/09/04/mobbreklam/



Kram Tilda

2010-09-05 @ 11:19:52
URL: http://tisslans.blogg.se/
Postat av: Jag skälv

Ja där ser man! Då var det inte bara jag som reagerat. Skönt att veta..:) Kram

2010-09-05 @ 17:08:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0