3 september 2010 - Törnrosa

Inatt har hon sovit nära tolv timmar, min Plutta. Efter lite motstånd somnade hon strax efter 20 igår, och när jag kom upp i morse var klockan nära 08. Har kommit fram till att jag sover mer nu än vad jag gjorde när jag gick i skolan eller när jag jobbade, ändå är jag tröttare nu. Fast det är klart, nu får jag ju inga sovmorgnar alls. Förr hade jag ju helgerna att sova ut på, och även om det bara är 2 mognar, så hjälpte det uppenbarligen en del. Som mamma får man aldrig ledigt. Men det är ju så mycket roligare än att både jobba och gå i skolan!

Planerna har ändrats för dagen. Jag ringde igår och kollade med vårdcentralen eftersom Julia blivit förkyld. De frågade om hon hade feber och om vi skulle resa utomlands snart, och jag sa att hon hade lite feber (lögn) och att vi inte skulle åka någonstans inom den närmaste framtiden. Då sa de att vi kunde skjuta upp det ett tag och jag kommer få en ny kallelse hem i veckan. Bra det, då kan jag utföra lite andra ärenden under dagen.
Ska först till skatteverket och be dem skriva ut ett familjebevis för mig då vi ska till Migrationsverket på onsdag och bli intervjuade! Är jättenervös, men jag hoppas att det går bra. Dagen efter är det farmors begravning och det sista jag behöver så tätt inpå det är dåliga nyheter! Jag ska även möta upp Sara i stan och åka tillsammans med henne ner till Kungsbacka. Jag måste lämna in ännu mer saker där, men tänkte inte stanna länge. Vill komma iväg så jag kan åka på samma biljett hem, blir så himla dyrt annars!

Julia mår förresten mycket bättre idag. Natten har inte alls varit jobbig, hon har sovit som en stock med de obligatoriska gråtattackerna som hon för det mesta har, men som dämpad när hon får nappen i munnen. Näsan är inte i närheten lika snorig som den var igår men det är fortfarande aningen tjockt. Men hon verkar inte ha ont av det, och det är ju huvudsaken! Får klä henne ordentligt bara, så det inte bryter ut igen. Och se till att ha strumpor på henne som hon inte kan dra av själv! Måste hålla fossingarna varma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0