3 september 2010 - Onödig dag

Nu har jag varit hemma ett tag, efter en komplett onödig och meningslös dag. Var först på skatteverket och hämtade ut papprena, vilket jag inte alls hade behövt göra. I onsdags beställde jag hem dem över internet, men eftersom det står att det tar ca en vecka för dem att skickas, var jag orolig för att jag inte skulle få dem idag. Dock kom alla med posten idag tillsammans med ett meddelande från brevbäraren - "Sätt namn på dörren! Annars lägger jag inte på breven i fortsättningen". Nu har ju vi haft våra namn på dörren nästan hela tiden vi bott här, men av någon anledning tog jag bort dem för ett tag sen. Tror det var för att jag skulle skriva om dem då jag stavat J:s namn fel, men jag har glömt att sätta dit nytt. Jag förstår att det är jobbigt för brevbärarna att det inte står namn på dörren osv, men jag tyckte att det lät som om hon sagt åt oss konstant i flera månader och var jättearg vid det här laget, när detta var första gången jag hört detta. Det var iofs bara en lapp, men orden och undertonen kändes...hotfulla! Men, men, jag ska sätta upp namn.

Julia har precis ätit lite, och hon verkade trött eftersom hon bara som en knapp halvtimme på vägen hem. Jag la henne i sängen och en stund såg det ut som om hon skulle somna en stund till. Men nu hör jag henne pratandes, om det kan vara med sina små apor som hon fått i present från Tant Saras mamma med fru. Också den på Elsas namnkalas tillsammans med mjukisarna. Direkt när hon fick dem konstaterade jag att den större apan var lik J, och således blev den lilla Julia. Nu heter dem "Pappa" och "Juju", och Julia tycker dem är jätteroliga att leka med. Så skönt att hon har kommit upp i den åldern när hon verkligen fattar tycke för sina saker. Är nyfiken på att se vilken som kommer bli "Den" som hon skriker när hon inte ser och som hon aldrig kommer tillåta att man tvättar. Jag minns fortfarande min sån, som var en gammal sleten kudde som jag kallade "Nanan". Över kudden var ett lika slitet örngott med Kalle Anka, Musse Pigg och andra Disneyfigurer, som bebisar på.




Kramas! Ca. 4 månadersen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0