3 september 2010 - Argbigga

Ikväll har Julia varit en riktig liten argbigga, och hennes stackars välmenande mamma (Moi) fick vara slagpåse. Antar att det är den uppgiften jag kommer att ha i framtiden, men hade inte förväntat mig att det skulle ske så snart. Hon blev grinig och började slå hejvilt omkring sig, och laddade ordentligt mot ansiket. Detta var inte första gången detta händer. Ibland när hon är trött blir hon lite argsint. Jag säger ifrån såklart, men det hjälper ju inte jättemycket ännu. Men hinner jag få tag på handen när hon svingar den så tar jag den försiktigt och sätter på min kind och börjar klappa samtidigt som jag säger "Såja, klappa fint. Inte slåss". När jag sedan gör detsamma på Julias kind med min hand och vi sitter och klappar varandras kinder tycker hon det är jätteroligt och börjar skratta sådär härligt som bara hon kan. Hon har ju kommit in i åldern när allt ska testas, och hon menar ju inte att vara elak. Men det är minst sagt tålamodsprövande!

Strax innan 19 insåg jag att hon behöver underhållas och aktiveras på något sätt och jag bestämde mig för att gå och sätta mig i duschen med henne. Det brukar både lugna ner henne och slappna av henne innan läggdags. Vi satt i duschen i kanske 30 minuter och lekte och tvättade oss. Sedan var hon inte arg längre, men fortfarande inte glad. Jag fick på henne blöjan så snabbt det går när hon vrider sig i alla olika vinklar som finns och sedan slängde jag på en mjuk body. Hon verkar gilla att vara i köket då hon alltid blir lugn och tyst där inne. När vällingen var klar satte jag mig på sängen med nappen i beredskap och började ge henne. Dock var det en av de sämre flaskorna, som jag skakat för lite, och den klumpade sig gång på gång. Det enda som riktigt funkar då är att suga ut vällingen själv. Inte så gott, men det löste problemet och nu sover Julia redan! Innan åtta. Imorgon kommer inte blir roligt...!



Argbigga Julia L.E.H Dos Santos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0