21 september 2010 - Morgonmys och matinhandling

Julia vaknade inte igen efter hon somnat vid sju igår. Runt nio gjorde jag välling till henne, och hade tom öppnat sovrumsdörren för att hennes sömn skulle bli störd och hon vakna till. Men det var till ingen nytta! Inte ens när jag lyfte upp henne och tog ut nappen vaknade hon. När jag stoppade in flaskan i munnen tog det ett tag, men sedan började hon äta - utan att ens öppna ögonen. Hon åt upp allt och först när det var slut reagerade hon, men så fort hon fick nappen och jag la tillbaka henne i sängen somnade hon om utan ett ljud. Hon väckte inte mig förrän halv åtta i morse, så hon måste ju ha varit trött!
J skulle gå upp med henne idag hade vi bestämt. Jag gör det ju automatiskt varje morgon, men igår kväll kände jag mig ganska trött, så han sa att han skulle göra det. Jag vaknade ju dock innan honom, men fick väckt honom, men sen var jag jättetvungen att gå på toa. J bad mig ta med mig något till honom att ta på sig då det var väldigt kallt i sovrummet, och det gjorde jag. Sedan bestämde jag mig för att byta blöjan på Julia, medan J fixade frukostvällingen, och då tyckte jag att jag likabra kunde klä henne när jag ändå höll igång. Allt detta resulterade i att jag inte alls kunde somna om, så vi låg och myste alla tre i sängen istället. Efter några timmar somnade Julia om och jag blev hungrig och jättesugen på flingor. När jag gick och handlade detta hann J somna om igen, och allt var som vanligt igen. Verkligen svårt att bryta sina vanor, även om det är till det positiva. Vi har bestämt att göra ett nytt försök imorgon!


Efter att Julia ätit lunch vid tolv tog vi på oss och åkte en hållplats inåt för att handla hem lite mat på Lidl. Vi var tydligen borta ett rätt bra tag, för när vi kom hem blev det lite bråttom för J som skulle åka till capoeiran redan vid tre. Klockan var kvart över två och han hade inte ens ätit frukost än! Så jag slängde ihop lite ärtsoppa åt honom medan han rakade sig, och sen gick han. Idag ska han tydligen hjälpa sin tränare att leda den första träningen, och efter det ska de till Borås och fortsätta där. Så han blir hemma sent.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0