20 september 2010 - Inte helt som vanligt

Julia har redan somnat. Hon har varit jättetrött ett bra tag nu, och jag tror inte hon mår helt okej. Ingen feber, men hon har verkat lite hängig under kvällen. Fast hon har ju inte sovit på länge heller, så det kan ju vara det som är problemet. Jag kunde i alla fall inte med att hålla henne vaken när hon bara grät så jag tog på henne pyjamasen och la henne i sängen, där hon somnade på momangen. Dock har hon inte fått sin nattvälling än eftersom det bara var två timmarsen vi åt. Jag tänker vänta tills runt niotiden med att ge den till henne eller om hon vaknar innan dess så får hon den då. Just nu tror jag inte att hon kommer vakna av sig själv. Tröttnuttan!

J är på capoeiran ikväll. Så skönt för honom att ha något att göra. Och för mig med! Står inte ut med att se honom så uttråkad som han blir. Jag tål att vara rastlös och oaktiverad bättre än honom. Jag är mer van vid det. När jag bodde i Åsa under skoltiden var det inte jätteofta jag höll mig igång på dagarna, mycket pga vår vovve, Puck, som vi hade då. Eftersom pappa inte bodde där och Andreas jobbade så var Puck mitt ansvar. Så det var tidiga morgnar och sen direkt hem efter skolan. J å andra sidan har det allting varit fart och fläkt i! När han inte gick i skolan var han på stranden och jobbade, surfade och träffade folk. Han mår inte bra av att sitta still och det påverkar ju oss alla!



J och "Capoeriafolket"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0