19 september 2010 - Godmorgon...

...eller ja, jag har ju varit vaken i snart tre timmar, men Julia har varit vaken tills nu och det går inte att sätta sig vid datorn när hon är vaken. Hon blir då påmind om hur roligt hon tycker det är att trycka på alla tangenter och jag vill inte att hon ska ha sönder något. Här om dagen kom hon åt någon knapp som gjorde att text och allt förminskades med typ 50%. Gick inte att se vad som stod på skärmen, men efter lite knep och knåp fick jag ordnat det. Men nu får vi alltså vänta med datorn tills hon sover, så vi har mellan 3-4 timmar på oss under dagen då vi kan göra det vi vill/behöver på datorn.

Det blev alltså ingen sovmorgon imorse heller! Hon vaknade innan sju som vanligt, och det var bara att gilla läget. Hon accepterar inte att jag slumrar längre. För bara några månadersen kunde jag ligga och halvsova några extra minuter utan att hon brydde sig, men nu blir hon förbannad om jag skulle blunda lite till. Så länge ögonen är öppna är det okej, men stängs dem så tjuter hon av ilska. Så jag var inte jättepigg när jag ordnade henne innan frukost. Ett under att jag fick på blöjan rätt! Dessutom slog hon huvudet i sängen när hon rullade runt efter jag lagt henne igen, och började storgråta stackarn! Men hon lugnade ner sig ganska snart.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0