18 september 2010 - Wind off change

Nu är utan tvekan hösten här! Jag tycker det har varit lite svårt att sätta fingret på årstiden ett tag, men nu är det med all säkerhet höst! Pissregnet och de fallande löven är ett faktum. Luften är kylig, även om solen för en gångs skull skulle titta fram. Men jag gillar det! Jag tycker det är mysigt att höra vinden ta tag i trädkronorna och skaka det naket, när regnet droppar mor fönstrerna med full kraft och att se de färgglada löven ligga på gatorna. Så länge jag slipper stå mitt i det, så är det helt acceptabelt! Att sitta i soffan, invirad i en varm filt framför en film med någor varmt att dricka är ju det mysigaste som finns. Särskilt när man har någon man älskar brevid sig. Och jag har turen att ha två!
När jag var yngre blev jag alltid så nerstämd när hösten kom. Jag blev lika gråmulen som vädret utanför och ville helst bara dra täcket över huvudet och inte titta fram på hela dagen. Men nu när jag är äldre har jag lärt mig uppskatta det fina i alla de fyra årstiderna. Lärt mig hitta alla deras charm. För även om våren och sommaren är min favorit, så är ju faktiskt hösten helt okej den också!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0