15 september 2010 - Weeihoooo

Ser man på, lite pencelin och saker var kvitt. Nu går det som smort igen mitt lilla bredband! Då kan jag ju passa på att berätta om min dag!

Efter lunchen (Något nytestat som vi valde att kalla Tacosröra! Tacoköttfärsås med ris och taco tillbehör) snyggade jag till mig och Julia så snabbt jag kunde för att ge mig in till stan. På vägen stannade jag till vid KT för att lämna in pappren till soc för att få pengar den här månaden, samt kopierade lite papper jag behöver. Det tog dock längre tid än vanligt då det var massa före mig i kön till kopiatorn bla 2 som skulle kopier bibeln eller något annat med miljoner sidor. Till slut kom vi iväg, och regnet öste ner så jag fick offra min jacka för att Julias vagn inte skulle förvandlas till en barnpool.
När jag väl kom in till stan ringde jag faster och hon skulle hoppa på vagnen. Jag bestämde mig för att gå upp till Cubus barnavdelning då de ofta har så mycket sött där, och till bra pris. När faster väl var inne kom hon dit och fann mig halvtokig av allt sött som jag ville köpa, dels till Julia, dels till de kommande kusinbarnen. Jag fick i alla fall se overallen som hon hade köpt till Julia och den såg fasligt stor ut. Som en fyraåring skulle komma i den ungefär, men vi testade den och då var det inte alls så farligt. Julia blev så söt i den och såg ut som ett nyinskolan dagisbarn: Lite och kompakt, men lite förvirrad. Förutom den hade hon köpt en rosa vindfliecetröja att ha inunder. 
Jag drog med mig faster till rean där jag hade sett så mycket fint till läskigt låga priser. Bla en klänning som jag tittat på innan. Det fanns en kvar i Julias storlek och det kändes lite som ödet, och för 32:- var det ju inget att tala om. Faster hängde den på armen direkt, tillsammans med ett par rosa hängslebyxor, ett tvåpack strumpbyxor att ha under klänningen och en mössa att ha till den nya overallen. Ett par vita byxor till kusin Johannas bebis slank med också, och allt gick på strax över 200:-. Överkomligt!

Efter detta gick vi ner till Lekia för Faster ville köpa ett regnskydd till Julias vagn, och, om inte innan, så behövdes det idag. Det blev ett i nylon, så nu kan jag gå ut med Julia även när det regnar ute. Inga ursäkter kvar! Men jag kan i alla fall behålla min jacka på, och det är ju positivt! Förutom detta hittade vi ett par skedar med värmedetektorer i, som ändra färg om maten är för varm. Ska testas i morgon till frukosten!





Busesnusan!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0