14 september 2010 - Fingers crossed

Nu har Julia äntligen somnat. I över en timme har jag nu försökt att natta henne, men utan resultat. Trots att hon var så trött att hon inte gjorde annat än att gnugga sig i ögonen vägrade hon lägga sig ner. Nu fick jag sitta med henne i knäet och vagga henne så länge att mina höfter typ börjat gunga. Men hon somnade i alla fall, och det är det viktigaste!
Idag har jag verkligen inte gjort någonting! Förutom den korta svängen till Nära butiken för att köpa mjölk till middagen har jag bara suttit inne. Har inte varit väder att ta ut Julia alls. Bara pissigt spöregn och blåst. Då är det mysigare att sitta inne och leka. Hon har varit på bra humör hela dagen förutom när jag var och duschade då hon enligt J var väldigt deppig. Det känns skönt att höra! Att få det bekräftat att jag fortfarande är favoriten. Det har ju varit så tydligt ett bra tag, men nu har hon börjat ty sig mer och mer till J också. Hon sitter och klappar på honom medans han sover och blir alltid glad när han kommer in i rummet. Ibland blir hon till och med ledsen när han lämnar rummet, vilket är rätt nytt och förvånande. Förr brukade hon aldrig bry sig! Men det är härligt att se också. Vet ju vilken speciell och fin relation jag har med min pappa och vill att Julia ska ha densamma med J. En pappa har ju alltid en unik och viktig roll i en flickas liv! Men, som sagt, det är härligt att veta att jag fortfarande är nr1!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0