13 september 2010 - Mensomojdå..

Kom på att jag inte har bloggat idag, så jag får väl skriva något. Idag ringde J till Brasilianska konsulatet, men vi fick samma svar där: Att en familjemedlem får hämta ut pappret och skicka det till oss. Detta är ju inget problem, hans mamma står i startgroparna och väntar på startskottet. Saken är att posten mellan Brasilien och Sverige kan ta en himla lång tid. Tid som vi inte har eftersom MV Handläggaren vill ha pappret nästa onsdag. Jag ringde till honom och talade om hur läget såg ut, och han tyckte att vi skulle skicka det med express post, t.ex. FedEx etc. Han sa i alla fall att det var okej om det kom någon vecka senare, så vi fick lite mer tid. Sedan satt vi på internet ett bra tag för att hitta något ställe i RN (Rio grande do Norte) som levererar brev snabbare, och det var lättare sagt än gjort då vi bara hittade i typ Sao Paulo och Rio do Janeiro. Till slut kom J på att det ska finnas en i Natal Shopping, så då var det bara pengaproblemet som återstod! Min snällaste pappa skickade pappa redan idag och vi åkte in till stan för att skicka dem. Men de kunde inte tala om för oss precis var i RN som man kunde hämta ut dem, utan att pengarna kommer till hela Brasilien och man kan hämta ut dem oavsett var iBrasilien man bor. J var osäker på att hans mamma vet var det finns och ville prata med sin syster först. Hennes telefonnr har vi inte, eftersom hon hade sönder sin telefon i sorghysteri efter hon fått reda på att lille Nicholas dött, så vi får ringa Js mamma efter hon kommit hem från jobbet ikväll för att få det. Får åka in imorgon och skicka pengarna då.

Dessutom kollade vi efter en jacka till Julia som min faster har sagt att hon ska betala. Vi var inne på Zara och de har ju så mycket fint att jag får ont i magen! Hade jag haft xtusen kr att spendera på vad jag ville skulle jag uan tvekan shoppa loss på barnavdelningen där. Ska i alla fall ringa henne och berätta att jag hittat lite där och kolla om hon vill föra över pengar eller komma in till stan under en lunchrast så vi kan kolla tillsammans!
J är och tränar Capoeira nu, som han gjort typ varje dag den senaste veckan. Men jag misstycker inte! Tycker det är bra att han försöker hålla sig aktiverad. Julia somnade precis innan han gick, efter att vi busat massa i sängen. Älskar hennes skratt när man hoppar bredvid henne så hon nästan flyger. Hon tycker det är kanonroligt!


Får se vad resten av kvällen har att komma med...!




Ögonen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0