7 oktober 2010 - Stirrig

Nu har jag suttit i över en timme med den här jäkla headern men det blir inte som jag vill! Men nu orkar jag inte längre! Känner att mina ögon sakta och smärtsamt börjar anta samma form som datorskärmen och det är skrämmande! Är nog dags att slänga in handduken för idag!

Det blev en kort sväng för Julia innan. Vi var och pantade flaskor så större delen av svängen var inne i affären. Jag hade tänkt att ta en omväg på vägen hem bara för att stanna ute lite längre, men klockan tickade iväg och Julias mat var tvungen att lagas. Så jag begav mig hemåt och fick kokat ihop lite middag till henne. Vid halv åtta började hon bli trött, och jag gav henne sin välling. Men, som det ibland visar sig, innehöll vällingen ikväll något uppåttjack, och hon blev tvärarg när jag la henne. Jag försökte vara stark och låta henne ligga och gnälla ett tag, men det funkar inte! Jag är vekast i stan! Till slut lyckades jag, och jag tror hon somnade för det var tyst en längre stund, men sen började hon gråta igen, och då gav jag upp och gick in till henne. Hon var riktigt arg på mig för att jag inte kommit tidigare och vände mig ryggen när hon fick syn på mig. Hon tryckte ner huvudet i kudden och vrålade för att verkligen understryka ilskan hon kände. Jag bad om ursäkt och sedan lyfte jag upp henne. Hon låg och snyftade ett tag på min axel och sedan fick hon titta på Tv med mig tills hon började bli riktigt sömnig. Då la jag återigen in henne i sängen och denna gången gick det vägen, och hon somnade. Klockan hade då hunnit bli runt nio, så jag hoppas på sovmorgon imorgon också.

Nu blir det sängen för mig med! God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0