24 oktober 2010 - Time flies

Ja, tiden går fort när man har roligt! Har inte orkat blogga på ett tag, men nu tänkte jag ge det ett försök!

Helgen har flugit förbi, och jag har haft att göra. I fredags hade vi myskväll här hemma som varje fredag. Hyrde hem några filmer, åt Flygande Jakob och bara var med varandra. Lika mysigt som alltid! I lördags kom Andreas och Tessie och hämtade upp mig och Julia. Det var dags för handling! Vi fick med oss massa mat hem, så nu är kyl, frys och skafferi fullt och vi slipper svälta. Alltid skönt! Sedan kom de med in en stund på en kopp kaffe och lite bullar. När klockan närmade sig fem var de fortfarande kvar, och Madde kom också. När A och T åkte hem åt jag, Madde och Julia mat: Thaikyckling med ris. Sedan satt vi i soffan hela kvällen och kollade halvt på film/TV medan vi pratade och hade det allmänt trevligt. Eftersom vädret var som det var under hela gårdagen bestämde sig Madde för att stanna över natten. När vi gick och la oss vid tolv, vaknade Julia och ville inte alls somna om. Jag fick sitta med henne tills klockan var runt ett innan hon somnade om. Hoppades ju dock på någon timmes extra sömn, men inte. Tvärt om, faktiskt, då hon vaknade klockan sju istället. Jag var lagom mör, men vi tog oss i alla fall in till stan i förmiddags och åt lunch där. Vi kollade runt lite efter något bra till Julia att leka med, men jag tycker inte det finns så mycket bra, och om det är något som jag tycker är pedagogiskt och roligt så kostar det flera hundra. Men jag fick köpt en ny tröja till henne för 50:- inne på H&M, eftersom den hon hade på sig blev nerkladdad vid maten.

Det var min helg i bokstäver!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0