21 oktober 2010 - Torsdag!

Idag kom den första snön, upptäckte jag när jag kollade ut vädret för att kunna bestämma vad jag skulle klä på Julia inför ett ärende i kungsbacka. Hennes kläder blev helt plötsligt det minsta problemet, då hon har alla vinterkläder hon behöver. Jag själv däremot har varken det ena eller andra, inge skor, ingen jacka (har en, men den går inte att knäppa. Jag hade ingen alls lust att traska runt med blöta fötter, så jag bestämde mig för att stanna hemma. Dock löste det sig ändå då jag kunde skicka det som jag skulle lämna in via mejlen. Så jag behöver inte åka till kungsbacka! Skönt! Har ingen alls lust att lägga ut massa pengar på att åka ner dit just nu.

Det blev städ här hemma istället. Julia har varit lite kinkig sen igår. Det började efter att hon sovit middag alldeles försent! Vi vaknade klockan nio igår morse och då blir ju hela dagen ruckad. Hur som haver, hon vaknade med ett illtjut och bara grät tills hon knappt kunde andas och ingenting jag gjorde hjälpte. Hon ville inte sitta i knäet, men hon ville inte sitta själv heller. Dessutom blev hon alldeles tjock i näsan och när hon fnös till kom långa slingor av slem. Oerhört äckligt! Jag misstänkte att hon hade ont i magen och gav henne lite att dricka. Hon brukar slappna av när hon dricker och kan då få ut det som behövs. Mycket riktigt kom det ett lass som luktade åt helvete illa, och sen var hon glad igen. Men idag har hon varit gnällig igen. Tror det kan vara någon liten förkylning på gång. Ingen feber i alla fall. Än så länge, får jag väl säga. Hon har ju aldrig haft det, så det lär väl komma när som. Om hon inte blir som jag, som typ hade feber första gången när jag var 11 och hade lunginflammation!

Nu sover hon middag i alla fall och den normala dagsrytmen börjar falla på plats. Snön har regnat bort, och allt har återgått till det normala!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0