15 oktober 2010 - Dag på stan

Julia och jag har spenderat större delen av dagen i stan. Pappa var med för det mesta också. Vi möttes upp vid tolv och började med ett besök på banken där pappa startade ett konto till Julia som hon inte får använda förrän hon är 18. Sedan tog vi en fika då jag inte hunnit äta frukost än, och det var dags för Julia att äta lunch. Pappa och jag tog varsin räksmörgås och Julia åt lax med potatis och ärtor. Sedan beställde pappa in en glasskula med vanlijsmak medan jag var på toaletten. Var så sött när jag kom ut och fann honom mata Julia med den.
Sedan promenerade vi runt på stan en stund och väntade på att pappas pengar skulle ramla in på kontot så vi kunde handla lite. Dock hade det blivit något fel med lönen, vilket inte är ovanligt, så han fick bara ut halva. Detta begränsade vårat shoppande något, men jag fick mig i alla fall en ny BH och det viktigaste. Sedan fick jag lite pengar för underhållsstödet som han lovat att betala så jag slipper sätta J skuldsatt innan han ens flyttat hit. Pappa drog sig hemåt vid fem, då hans ben värkte. Jag stannade kvar en stund, och åt sushi medan Julia fick sin gröt. Sedan hittade jag en söt fleecepläd på Åhléns för bara 39:- som jag köpte till lillan. Vi var hemma strax innan sju, och då dumpade jag av allt hemma, gjorde en snabb outfitchange och sedan bar det av igen. Den här gången för att lämna tillbaka hyrfilmerna från förra veckan då både jag och J glömt dem när vi gick hemifrån. Jag hyrde några nya till mig själv och har nu tittat på en av dem. Ska dock inte börja med en ny. Det är det alldeles  för sent för! Nej, jag ska krypa ner i sängen och sova. Det tog ett tag för Julia att komma till ro när vi väl var hemma så hon somnade senare än vanligt. Hoppas att det betyder sovmorgon, men de senaste dagarna har hon vaknade strax efter sju, så det blir väl så imorgon också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0