11 oktober 2010 - Så börjar veckan..

Jag vaknade runt åtta idag. Innan både Julia och J, trots att det var hans tur att gå upp med henne. Jag försökte somna om, men förgäves. Låg i alla fall kvar i sängen till kvart i nio. Julia vaknade strax efter att jag gått upp och klockan nio satt vi och gosade tillsammans i soffa, Julia med sin välling och jag med en clementin. Dock blev inte vilan länge då lägenheten behövde städas! Köket stod först på tur, och sedan var det badrummet och till sist hallens tur. Vid det laget hade J hunnit komma upp och börjat städa i vardagsrummet. Dock började Julia bli trött och eftersom hennes sängkläder låg i tvättmaskinen var hennes säng praktiskt taget osovbar. Jag lagade mat till henne och när hon ätit upp tog jag med henne på en promenad. En win-win(-win) situation: J fick städat sovrummet ifred, jag fick lite motion och Julia fick sovit. Kan ju inte bli bättre!

När jag hade gått i nästan en timme och snart var hemma, ringde Sara och frågade om jag hade lust att följa med in till stan. Då jag ändå hade ett ärende på banken tyckte jag att det passade bra. Det var bara till att slänga sig i duschen när vi kom hem. Julia fick en ny blöja och båda nytvättade kläder, och sen bar det iväg igen. Vi mötte upp Sara på Redbergs och sedan åkte vi första bästa vagn resten av vägen in till stan. Vi började med att äta sushi, och sen blev det ett besök på Åhléns skötrum då Julia hade kletat i blöjan. När vi väl kom till banken var det kö långt ut på gatan! Det var nr 780 när jag tryckte ut lappen, och jag fick nr 819! Då var det en timme kvar tills de stängde, och jag undrade ju om vi skulle hinna det. Vi bestämde oss för att testa och fördrev tiden inne på Panduro och Lagerhouse. När vi var tillbaka efter ett tag var det redan nr 826, så mitt var långt gånget! Ett tag stod vi och tvekade men jag tyckte vi kunde försöka på nytt. Det var trettio minuter innan de stängde och det var tjugo nummer före mig! Då kom en man som en skänk från ovan och gav mig hans nummerlapp som var tio nummer innan mig. Jag tog glatt emot den och ca tio minuter senare var jag framme och fick gjort det jag skulle! Skönt!

Nu sover Julia sedan flera timmar och jag ska gå och göra henne sällskap!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0