9 maj 2010 - Mors dag - på danska!

Missuppfattade att det var i Danmark det är mors dag. Tyckte väl den kom ovanligt tidigt i år, brukar ju vara runt min födelsedag. Mickan rättade mig och berättade att den är den 30:e maj. Låter ju mer logiskt. Men ändå; Grattis alla mammor på Danska mors dag :p

När jag satt på vagnen hem innan, efter att ha varit och handlat lite frukost, sitter en äldre tant i sätet bredvid. Hon ska av en hållplats innan mig och passar på att titta ner på min lilla sovande Julia när hon går förbi. Självklart börjar hon prata (Jag lovar, "babytricket" är mycket effektivare än "Hundtricket" - om det är gamlingar man vill ragga på).

Tant - Åh, sover så sött!
Jag - Ja, det gör hon.
Tant - Är det en flicka?
Jag - En flicka ja.
Tant - Det är roligt att vara mamma!
Jag - Ja, det är det roligaste som finns.
Tant - Är det din enda..?
Jag - Ja, min första...


Efter det här iaktog hon mig noga och märkligt, ungefär som om hon tyckte att jag nog förökar mig lite för långsamt. Jag är faktiskt inte ens 23 än, och nu för tiden betraktas det som relativt ungt att ha barn över huvudtaget! På henne verkade det som om jag skulle ha klämt ut en handfull knattar vid det här laget! Jag sa försvarande "Men det kommer fler..." innan hon vände sig om och gick. Blev lite ställd får jag nog säga...




Jag har fullt upp med den jag har!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0