4 maj 2010 - Regndvala

Jag tog med mig Julia och gick och handlade för några timmarsen. Planen var att promenera bort till Kortedala torg, men när jag kom utanför dörren kände jag hur det droppade lite och himlen var fylld med gråa, hotfulla moln. Jag bestämde mig fort för att det inte var värt risken att bli stående mitt mellan hem och affären när himlen öppnade upp sig och släppte ner det väntade regnet. Så jag hoppade på vagnen! När vi kom hade det fortfarande inte släppt, utan hängde lurigt i luften, som om det väntade på att alla skulle tro att det inte skulle bli något och därför vara oförberedda. Jag skyndade hem i alla fall, för det hade ju varit suveränt att sitta hemma mellan lägenhetens torra väggar och på så sätt slippa känna mig som en dränkt skunk!
Vi hann hem. Julia somnade när vi klev av vagnen, något som hon alltid har en tendens att göra. Om inte då så gör hon det precis när vi kommer fram till porten och ska in. Hon vaknade till, som vanligt, när jag bar upp henne, men mirakulöst nog somnade hon om när jag la henne i sin säng och sedan sov hon. Och sov. Och sov. Regnet kom till slut, och det lät ungeför som om taket skulle falla ner över oss, men Julia bara sov vidare, helt bekymmerslöst. Men jag tror att det var mer pga än trots regnet. Jag sover också mycket bättre när det regnar. Inte bara att luften blir lättare. Jag tycker att ljudet är otroligt sövande. Nu slutade det i alla fall regna för att tag sen, och i samma sekund slutade Julia sova. Nu ligger hon i sitt gym och är halvägs runt till mage från rygg. Jag ska tvätta upp lite kläder då vi inte har något rent. Skulle ha tvättat i lördags, men jubelidioterna som hade tiden innan mig hade låst dörrarna med hänglås, så jag kom inte in. Madde hade skyndat hit för att hjälpa mig, men så gick det inte. Var och bankade på dörren hos den som hade tvättiden innan mig, men ingen svarade. Hur respektlöst är inte det? Nu får jag inte tvättat förrän på fredag då det inte fanns några tider innan dess! Sug! Vi måste ha rena kläder tills imon då vi ska iväg och leka modeller, jag och tösen min. Ska bli jättekul och förhoppningsvis blir det några fina bilder!




Linslusar! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0