3 maj 2010 - Tough love.

Jag vet inte vad det är med Julia idag, men hon har gnällt typ hela tiden. Hon är säkert trött efter gårdagen som nog var påfrestande för henne, med så mycket nya intryck och människor. Men någonting som gör mig stressad är det där smågnället hon håller på med. Jag föredrar om hon kan ta i och skrika ordentligt i några minuter. Antar att hon har en dålig dag, det har vi ju alla. Men det verkar som om hon börjar bli lite bortskämd också, så nu är det nog med daltning! För det mesta somnar hon ju jättebra själv på kvällarna, men sen har vi undantag, som idag, då hon envisas med att inte alls sova. Hon blåvägrar och om jag försöker vagga henne spänner hon hela kroppen så hon blir som en pinne. Detta gör det svårt att få tag och jag blir rädd att jag ska tappa henne. Om jag då sätter mig ner blir hon ännu mer förbannad. Hon blir aldrig nöjd, oavsett vad jag försöker med. Så nu la jag henne i sängen så får hon ligga där. Kanske hon somnar, men antagligen inte. Men det gör ingen illa om hon ligger där ensam ett tag, även om hon är aningens missnöjd med situationen!



Gnällspiken på bättre humör!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0