20 maj 2010 - Tvätt, tvätt, tvätt...

Nu fick jag tvättat de 2 stora tvätthögarna som jag hade kvar. Så allt det viktigaste är rent, men finns en hel den "oviktigt" som ligger och tränger i tvättkorgen. Den är liksom forttfarande överfull, men det får vänta. Till nästa vinter, eller nåt! Nu har vi i alla fall rena kläder att ta på oss, både Duttan och jag! De är inte torra dock..
Har även städat lite här hemma, i vardagsrummet. Plockan undan på bordet och dammsugit samt vikt ihop alla filtar, som inte behövs så mycket här hemma längre. Brukar iofs ändå vira in mig i en filt på kvällarna när jag sitter framför tv:n. Det är mysigt, även om man inte direkt tycker det är kallt! Disken står och skriker på mig att göra den ren, så det är det som står näst på min "att-göra-idag-" lapp. ska bara vänta på att ugnen blir varm så jag kan sätta in kycklingen jag tänkte äta idag. Den ska ju stå där i en timma, och då är disken ett bra sätt att fördriva en del av den tiden på.
Julia sover, såklart. Känns som hon sover hela tiden nuför tiden. Det är ju iofs så det ska vara, hon behöver sova mycket för att orka växa och ta in alla nya intryck. Men ibland blir det långtråkigt. Har ju inget att göra när hon bara ligger och sover och jag har gjort det jag vill göra. Orkar ju inte heller städa hur mycket som helst, lat som jag är. Ett/två rum i taget och sen är jag helt utmattad. Det är tur att det bara är köket och vardagsrummet som blir smutsigt. Sovrummet har hållit sig ovanligt rent sen sist jag städade där, och badrummet likaså. Men det är ju i köket och vardagsrummet jag är mest, och då blir det väl där det stökas ner mest också. Spekulerar..:p



Favorithobbyn :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0