18 maj 2010 - Varmt ute =)

Idag säger termometern +19. Helt fantastiskt, tror det är rekord här ute i Kortedala. Sara och jag sitter inne, vilket känns aningen illa. Man borde ju ta vara på värmen när den visar sig, för imorgon kanske det ligger på +8 och pissregn igen. Vi funderar på att sätta oss vid bänkarna utanför och dricka kaffe. Men då kommer ju dilemmat Julia. Tösen sover nämligen igen. Hon vaknade, åt lite gröt+mjöll, lekte lite och somnade sedan om. Jag har inte jättelust att väcka henne med tanke på vad det kan resultera i. Varken hon eller jag orkar nog med en skrikkväll till. Får vänta tills hon vaknar, men då finns ju risken att hon inte alls vill ligga lugnt i vagnen och njuta av vädret. Finns ju inte så mycket man kan aktivera en 4,5 månades bebis med. Kan ju iofs ta en stor filt som vi kan sitta på, så kan hon ligga där oh sprattla i vårsolen. Om det nu kan underhålla särskilt...men vem vet, det hinner kanske bli dåligt väder innan hon vaknar. Jag skulle ju inte bli jätteförvånad, inte för att Julia sover extremt länge, men för att vädret är så oförutsägbart.



Pappas hår minsann!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0