19 maj 2010 - Hoppande aptit

Min mage bubblar sådär härligt som den gör när den är tom. Känner att jag skulle vilja stoppa i mig nåt att äta, men jag tror inte jag kommer göra det. Dels för att jag inte är direkt sugen på något som finns tillgängligt, och dels för att jag inte gärna äter så snart innan jag går och lägger mig.
Det är konstigt hur min aptit ändras från dag till dag! Ibland kan jag vara hungrig ständigt en hel dag och äta middag typ 3 ggr, medans jag andra dagar äter min första måltid efter att Julia har somnat för natten. Inga bra matvanor alls! Borde äta mer regelbundet. Men det är väl en dröm när man har barn. Regelbundenhet finns inte, man får äta när man hinner. Visserligen skulle jag nog hinna äta bättre än jag gör, men ibland känner man inte alls för det! Särskilt som jag gärna diskar och plockar i ordning innan jag äter. Blir stressad när det är stökigt och det gör det ju inte lättare att få i sig något, och sen när disken är ren så vaknar Julia igen, och då blir det inte alltid matro!

- Varför skriver jag om det här? Skittråkigt, nu behöver inte läsa. Jag är bara uttråkad..!


Det jag ville komma fram till var att jag nog ska gå och lägga mig och hoppas på lite aptit imorgon, så får jag äta då! Är ju rätt trött också!

GODNATT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0