18 maj 2010 - Lika blöta

Sådär ja, nu är hon ren igen skruttan. Det börjar bli aningen ansträngande att bada henne, då hon aldrig vill ligga stilla. Hon sprattlar och sparkar så hon far runt som en virvelvind i balja. Ibland skjuter hon ifrån med fötterna så hårt att hon slår i huvudet i andra änden. Det verkar ju inte göra direkt ont, men hon ser sig lite undrande omkring som om inte riktigt förstod vad som hände. Hon har också en tendens att på något sätt få handduken över huvudet efter badet. Hon drar i den så den faller ner under ansiktet, och då får hon typ panik för att hon inte får luft, men så fort jag tagit undan den drar hon tillbaka den igen.  
Dessutom blir jag nästan lika blöt som hon under tiden. Pga sparkar och sprattel skvätter vattnet över kanten och landar så fint i knäet på mig, där jag sitter på en handduk för att inte bli blöt i rumpan. Meningsfullt! Får ta på mig badkläder i fortsättningen!

Jag skulle nog också behöva ta mig lite vatten över huvudet. Känner mig inte jättefräsch. Får se om jag hinner innan det blir bäcksvart i badrummet. Vill ju gärna kunna se vad jag gör ochvar jag sätter fötterna inne i badrummet. Annars kan det gå illa...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0