16 maj 2010 - Städtant

Tro det eller ej, men jag har faktiskt fått städat det som behövdes. Har inte moppat golven, dock, men jag känner att jag kan leva med oskurade golv. Disken är avklarat, och städning av bord+tvbänk som var överfyllda med all möjlig krimskrams. Jag har ju inte jättemycket möblemang i lägenheten, då jag bara hyr i andrahand. Allt som finns, förutom sängen, är ägt av lägenhetsinnehavaren. Det gör ju att saker läggs där det finns plats och det tar inte lång tid innan det ser väldigt orent ut. Men nu ser det okej ut, tack vare mig!

Julia ville inte ha gröt till frukost idag. Hon nöjde sig med bara lite mjölk. Verkar nästan som om hon får sin mors aptit på mornarna; Ingen alls! Istället blev hon redigt hungrig till lunch och fick då lätt i sig dubbla smakportioner gröt + 100ml mjölk på det. Behöver ju inte oroa mig för att hon inte ska gå upp i vikt i alla fall! Får se nästa onsdag då vi ska till BVC nästa gång. Då blir det 5-månadersvaccination också. Känns som det inte alls var längesen hon fick den första, vid 3 månader. Då gick det ju bra och hon fick inga biverkningar av vaccinet, så jag hoppas på en lika smidig upplevelse den här gången. Ett skrik och sen är det klart!
Nu ligger hon och sover, min Macaquinha! Hon somnade på min mage/bröst när vi låg i soffan och tittade på TV. Så himla mysigt när hon sover så. Påminner om när hon var riktigt liten, helt nykläckt. Då sov hon ofta så. Det blir mer och mer sällan ju längre tiden går, så jag uppskattar de stunder väldigt mycket nu!




Det här var inte igår...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0