14 maj 2010 - Röj

Nu har jag fått tummen ur ar*let och fixat lite i sovrummet. Inget som direkt syns, bara dammsugit och skakat sängkläderna samt bytt i Julias säng. Måste ta tvättid till den här veckan! Har grymt mycket tvätt nu.
 När jag borstade ut allt som låg under sängen hittade jag en av Julias nappar som jag förgäves letat efter i flera veckor. Varför kollade jag inte där på en gång? Nu har jag hittat den i alla fall och slängde den och alla andra (som jag hittade) i en kastrull och kokade upp dem. Så nu har vi massa nappar att välja bland igen. Fast några är försvunna så jag får ta en dag att gå på nappjakt, men det blir inte idag. Jag ska ta det lugnt nu och när Julia somnar nästa gång ska jag diska och dammsuga köket. Sedan tycker jag det räcker för idag! Tänkte iofs ta den där promenaden som jag pratade om innan. Det är ju faktiskt fint väder, solen skiner och det är +13. Så det vore ju en skamm att inte ta vara på det, men tiden (och orken) räcker inte riktigt till. Det finns så många måsten och borden. Är glad att det är helg för det utesluter en hel del måsten och borden!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0