13 maj 2010 - Slowgoing

Den här dagen går verkligen långsamt. Inte så att jag väntar på något och vill att idag ska bli imorgon fort, det känns bara som om jag har varit vaken i flera, flera timmar när jag faktiskt bara varit uppe i knappt 4 timmar. Det är konstigt, vissa dagar rusar förbi och andra segar sig kvar som ett gammalt tuggumi under skorna.

Julia har nyligen lärt sig göra pruttljud med läpparna, så det sitter hon och håller sig sysselsatt med ungefär 99% av tiden hon är vaken. Men än så länge är det bara så sött att jag inte tröttnar ett dugg på det. Det är läskigt hur mycket hennes personlighet har växt och hur fort hon utvecklats bara de 3 senaste veckorna. Hon känns verkligen mer som ett barn än som en bebis. Hennes vilja är otroligt stark, och den Hanssonska envisheten har slagit rot i henne. Vad som helst duger inte längre som underhållning! Får hon syn på något hon vill ha och sen får något annat blir hon flyförbannad och börjar stampa och sparka hejvilt med benen. Ser riktigt skoj ut, faktiskt. Trots att hon inte är en väldigt lugn och tolerant bebis har jag på känn att hon kommer bli riktigt jobbig när den härliga trotsen sätter in. Då kommer väl envisheten visa sig tydligare än någonsin, misstänker jag. Tror inte jag ser jättemycket fram emot det...:s

 Nu sitter hon i mitt knä och vill inget hellre än att slå på tangenterna.


<QASZ  C  Y GUHB NN BVX

// Julia

Haha, vad duktig hon är! :D




Jag älskar dig, inte trots att du är så envis, bestämd och bli arg ibland, utan pga det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0