12 maj 2010 - Åhhh

Har kommit på en sak idag! Den som kom på ordet regn och den som kom på ordet måtta är med största säkerhet INTE samma person. Här regnar det nog aldrig med måtta! Jag är så förbannat trött på detta pissiga väder, man kan ju inte gå utanför dörren utan att få vatten i lungorna och andningsnöd! Tur är det att jag har mat hemma så det räcker. Hade jag inte haft det så vet jag en som hade svultit!! Inte en chans att jag går ut i det här vädret oavsett hur mycket jag vill ha något! (- Jo, om Julia skulle behöva nåt så går jag givetvis!)

Pappa har varit här en liten stund. Vi fikade och pratade om filmer och om farmor som segt hänger kvar. Fysiskt sett var hon bättre, men på det andra sättet var det tydligen värre än det någonsin varit. Hon irrade och svamlade om saker som pappa inte visste något om, t.ex. några hundar i Frillesås som skulle bli betalda för, annars skulle dfe skjutas..? Det kan inte vara lätt att bli gammal, och det kan inte vara lätt att se sin mamma förvandlas från en ändå rätt pigg tant till en halv grönsak på mindre än ett år. Farmor var ju så gott som pigg i julas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0