7 mars 2010 - Ren helg

Igår skickade jag ut Johnny på en långpromenad med Julia. Tyckte att de kunde vara bra om de spenderade lite egentid tillsammans. Dessutom sover Julia så bra i vagnen, och Johnny kan behöva komma ut och få lite frisk luft+motion. Och jag behövde få rent här hemma, speciellt i sovrummet som inte blivit städat på pinsamt länge. Vi har liksom hoppat det eftersom man kan stänga dörren, och vi städar oftast när vi vet att det kommer besök. Men nu kände jag att det var dags att ta tag i det. Vi sover trots allt där inne.
Jag började med att slänga upp fönstret i vardagsrummet på vid gavel, medan jag dammsög golv, soffa och bord. Sedan gick jag vidare till sovrummet och gjorde detsamma där. Fick en smärre chock när jag fick se vad som fanns under sängen! Inga dammråttor direkt, mer likt dammgrävlingar! Tog ett tag att få rent där inne, vill jag lova. Bestämde mig även för att möblera om, och nu blev är det mycket bättre. Känns så mycket mer som hemma. Julias säng ställde vi precis bredvid min sida av sängen så hon kan se mig och, tänka sig, det fungerade verkligen skitbra! Efter nattmålet la Johnny ner henne i sängen, och efter en stund somnade hon av sig själv. Även efter att jag varit uppe med henne en ev stund och gett henne en skvätt till vid 05:30 i morse gjorde hon det. Trodde att det skulle vara mycket jobbigare att vänja henne av vid att sova bredvid mig, men tydligen är hon typ världens snällaste och mest lättanpassade bebis!

Idag har vi varit och handlat med Andreas och Tessie på Willys och ÖoB. Massa mat och en del städ/tvätt artiklar samt shampoo och balsam. Fick äntligen köpt en dörrmatta så nu kanske det håller sig renare på golven här hemma. Sedan fortsatte jag med städningen när vi kom hem, och tog köket som var påväg att förfalla. Så nu är lägenheten ren och det känns riktigt skönt!


Ikväll ska vi kolla på film! Vi har hyrt 3 st, då man fick alla 3 i en vecka för 29:-! Grymt bra pris!




Hejdå. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0