6 mars 2010 - Strålande solsken

Brukar ju klaga på att lägenheten är så kall. Well, not anymore! När solen står på blir det som en bastu här inne. Hett som en sommardag. Jag brukar slänga kläderna, lägga mig halvnaken på soffan, blunda och låtsas att jag ligger på en strand i något varmt, tropiskt land, säg..Brasilien. Dock blir det jobbigt för Julia. Hon blir alldeles överhettad när solen står på. Igår fick jag klä av även henne alla kläder + blöjan och gå runt med henne i de svalare rummen i lägenheten. Hallen, som inte har något fönster, och sovrummet där vi har rullgardin. Sen fyllde vi hennes blåa badbalja och jag gav henne ett bad på vardagsrumsgolvet, vilket hon verkade tycka om. Hon har börjat komma i synk med vatten nu. Ligger och sprattlar med benen så vattnet skvättr. Hon "pratar" och ler en massa och verkar vara almänt lycklig när hon får ligga i vattnet. Önskar att det inte var så dyrt med babysim, hade varit perfekt för oss båda!
Börjar oroa mig lite för sommaren, med tanken på hettan som skapas här inne när solen står på, trots att det är minusgrader ute. Men till sommaren kommer vi ju kunna öppna upp balkongdörren och fönstret i vardagsrummet och får genomdrag. Det kan vi ju inte riktigt göra nu eftersom det kommer bli svinkallt.

Julia ville inte riktigt somna ordentligt igår. Hon somnade men sov inte särskilt djupt och vaknade gång på gång så jag bestämde mig för att ta en promenad med vagnen. Hon somnade så fort jag gick utanför dörren och sov hela vägen till Allahelgonakyrkan och tillbaka. Dessutom var jag inne på ICA en sväng för att handla tvättlappar och Ballerinas nya kakor med Kladdkaka (Visst var de goda, men vet inte om jag skulle kalla det kladdkaka.) Hon vaknade dock till när jag bar upp henne till lägenheten, men somnade ganska snart igen och sov sedan i flera timmar. Vid 02:00 vaknade hon av att hon var hungrig. Då upptäckte jag och Johnny att vi också var hungriga. Hade trots allt bara ätit en gång under dagen, så medan jag matade Julia ställde sig Johnny och stekte några ägg och fixade smörgåsar som vi satt i sängen och åt tillsammans. Picknick i sängen är alltid mysigt!

Idag är det Lördag och jag tänkte eventuellt ta min lilla familj och hälsa på Susan och Annelie. Ska ringa dem lite senare och se om de är hemma under eftermiddagen. Vet inte hur stor chansen är då de nästan alltid har ett barnkalas att gå på. Hon måste ha sjukt mycket kompisar, Annelie.
Påtal om Annelie och barnkalas, hon fyller 8 om bara nio dagar. Åtta! Minns det som igår när Olle pekade på deras säng och där låg ett litet svarthårigt huvud med en liten kompakt kropp (Lite som Julia faktiskt) och sov. Var det verkligen åtta årsen?




En trött bebis


Hejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0