31 mars 3010 - Hmm...

Jag undrar om det är något tokigt med atmosfären i lägenheten som gör att Julia inte alltid kan komma ordentligt till ro. Hon somnar, vaknar, somnar om och vaknar, gång på gång. Igår verkade hon drömma något riktigt otäckt, för helt plötsligt, och helt oväntat, kom ett tjut som jag aldrig hört förr. Det var mycket högre än det brukar vara och jag sprang in till henne, eftersom jag fått reda på att om bebisen drömmer och blir rädd ska man inte låta dn ligga och vara ledsen, för det skapar en otrygghet för barnet när det ligger i sängen. Hon va alldeles förstörd när jag kom in stackarn och jag började prata med henne redan innan jag kom in i rummet för att hon skulle höra in röst. Jag gav henne nappen och klappade henne över håret samtidigt som jag hela tiden repeterade orden "Mamma är här. Det är bra nu. Mamma är här." Till slut somnade hon om och jag smög ut, bere för att vända i soffan och springa in igen då hon började gråta på nytt. Det var inte lika hjärtskärande men hon var utan tveka ledsen. Till slut fick jag ta henne med mig ut till soffan och hålla henne i knät för att hon skulle komma till ro. Efter ett tag gjorde hon det och sen sov hon gott och länge.
Idag har nappen trillat ut hela tiden och hon har vaknat av det och varit jätteledsen, men somnat om praktiskt taget i samma stund hon fick tag på den igen. Nu verkar det dock som om det är klart med oro för ikväll.

Dagen har varit rätt så trist, får jag nog säga. Jag har varit på Kortedala torg tv ggr Första gången för att köpa frimärke och kuvert och andra gången för att panta flaskor och köpa något att äta för pengarna. Det var översvämmat av folk som kryllade runt som myror utan huvuden. De sprang i sicksack framför vagnen och åt alla möjliga håll så jag var nära att mosa dem med största mening. För att göra saken lite jobbigare hade personalen på Hemköp parkerat pallar med varor i varenda gång så det var en jäkla pers för mig att försöka ta mig till kassorna. Jag är glad att dagens slut har tagit sin början så jag slipper dårarna!





Later.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0