30 mars 2010 - Efter regn kommer solsken

Igår regnade det, och idag kom solskenet som ett brev på posten. Underbart att vakna och se genom rullgardinen hur solens strålar letar sig fram bakom husfasaderna på andra sidan gården. Då känns det som om det kommer bli en bra dag, och en bra dag är alltid trevligt att ha. Jag tog på mig mina strumpor jag sparkade av mig innan jag somnade inatt och tog Julia på armen och studsade lyckligt ut i vardagsrummet och satte henne i babysittern. Jag startade datorn för att kolla temperaturen och upptäckte till min besvikelse att det var -1. Men nu, 2,5 timmar senare har den stigit med 3 grader, så det finns ju fortfarande hopp....!

Johnny och jag låg i soffan i 1,5 timmar igår och pratade om allt mellan himlen och jord. Om oss. Om roliga saker och mindre roliga saker. Det är väldigt skönt att få ventilera lite ibland och dessutom känns det bra att han gör det samma. Det är ju ingen hemlighet att vi måste lära oss att kommunicera bättre. Vi är båda såna som tar för givet att den andra vet precis vad man menar eller vill även om man inte säger något, och i längden slutar det bar med missförstånd och heta diskutioner som egentligen är helt onödiga. Det fungerar ju inte heller när man har barn tillsammans, det skapar ett hem utan balans och det är ju något ett barn verkligen behöver. När Julia blir lite äldre måste vi även börja ha en bättre rutin här hemma, speciellt när det kommer till sov och mattider. Just nu funkar det ju att jag lägger mig tidigare så jag orkar gå upp på morgonen, och Johnny stannar uppe så han kan ta nattpasset. Dessutom är det ju då han kan prata med sina vänner och familjen i Brasilien då de nu ligger 5 timmar efter oss. 
Vi pratade om första gången kan jag var i Brasilien, om vad vi tänkte om varandra första gången vi möttes osv. Det är alltid roligt att återuppleva den tiden. Aldrig i livet kunde väl jag ens drömma om att jag inom två år skulle sitta i Sverige och ha ett barn med den där lille energiknippen spm insisterade på att hämta stolar till oss vid fruktsalladsstället och sedan bära den för oss hela stranden bort dit vi höll till.




Nu har jag snart en geggig blöja att byta! Halleluja....


Tjooo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0