25 mars 2010 - Okidoo

Jaha, så satt man här igen då. Trött som fan är man också, efter en lite jobbig natt. Hade dock ingenting med Julia att göra. Eller ju, på sätt och vis, men hon var inte det jobbiga. Dessutom var det inte ens inatt, det var runt 03:30 imorse. Oväsentligt! Hon vaknade i alla fall för att äta, och hon åt. Somnade ganska snart om igen, till skillnad från mig, som hade vaknat när hon vaknade trots jag egentligen inte skulle behövt det då det är Johnnys pass. Jag kunde i alla fall inte somna om, och ju fler minuter som tickade förbi, desto mer irriterad blev jag. Till slut var jag fly förbannad och då är det ju ett skämt att ens försöka komma till ro. Har för mycket som simmar runt i min hjärnsubstans tror jag!
Mellan 05:30-06:00 tror jag att jag somnade. Jag måste ha somnat i alla fall för jag vaknade när Julia började gnälla vid 07:30 och då var det bara att slita sig upp ur sängen med bebisen. Hon åt och runt 09:00 somnade hon om, och då gick jag och gjorde detsamma, men det varadebara en halvtimme ungefär. En av Julias dagliga powernapar! Så det är ju en underdrift att påstå att jag är aningens trött idag. Dessutom har jag mensvärk och världens hemskaste PMS och har haft sedan ca. 3 veckor tillbaka. Måste börja köpa hem riktigt mörkt choklad till den här veckan i månaden, för det är inte hållbart. Har aldrig varit så grinig och förbannad. Förr var jag mest lättstött och lättirriterad. Nu blir jag rasande på allt, och jag känner mig som en hemsk människa!

Har haft knappt några pengar den här veckan och levt på rester och halva måltider. Börjar lessna skarpt på skitsituationen och lever, i ren protest, numer på endast knäckebröd! I morgon ska föräldrapenningen komma, men allt kommer troligen gå till hyran, och sen är det slut igen. Då vet jag inte vad jag ska göra, för tills dess lär ju även knäckebrödet tagit slut. Fast vi hittade tacokryddor hemma och har lite köttfärs liggandes i frysen så Johnny ska laga det med couscous när han kommer tillbaka från träningen. Vet inte hur det kommer att smaka, men det är väl bättre än att gå hungriga. Eller..?
Jag har märkt att jag är rätt kräsen ändå. Blir på jättedåligt humör när jag inte kan äta det jag känner för. Tappar liksom lusten att göra det över huvudtaget. Är glad att pappa köpte två paket NAN åt Julia, annars hade det varit slut för ett och ett halvt paketsen. Det viktigaste är ju ändå att Julia har allt hon behöver!

På tal om Julia, har pratat med vårdcentralen här i Kortedala om henne idag eftersom hon börjat kräkas en del och fått massa plitor på magen. De tyckte jag skulle komma in med henne en sväng under morgondagen bara för att kolla vad BVC säger om det. Troligen är det ingenting, men det kan ju vara bra att kolla upp i alla fall. Vi ska också börja ge henne lite mindre att äta, så istället för 150ml så blir det 120ml igen. Man kan väl varva antar jag, så de gånger hon äter med 3-4 timmars mellanrum så får hon lite mindre, och på morgonen när hon sovit mellan 6-8 timmar får hon få mer. Ofta beror ju kräkningarna på att det är för mycket mat i magen. Hon har ju ingen feber och är pigg och glad som vanligt så jag tror knappast att hon är sjuk.



Matvraket mitt <3



SES.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0