24 mars 2010 - What's new?

I förrgår hade vi ju besök av min faster och kusin. De kom förbi på eftermiddagen för att ta sig en titt på Julia och kolla läget. Fick massor av fina kläder så nu har hon kläder för ett bra tag framöver. Dessutom fick jag veta att Olle och Susan har massa liggandes hemma efter Annelie, så det är bara att gå och plocka så det hade jag tänkt att göra någon dag. Det är ju en strykande åtgång på kläder!
Eftersom de kom såpass sent som de gjorde, strax innan 18:00, så blev Julia ganska snart jättetrött och kunde knappt hålla ögonen öppna så jag fick lägga henne. Gästerna tyckte det var otroligt hur lättlagd hon var. Det tycker jag iofs också, men jag börjar vänja mig.

                                              

Igår åkte jag och Julia hem till Jossan. Det var ett tag sen vi sågs och jag hade inte sett hennes nya lägenhet än. Jossan handlade kladdkaka och grädde, vilket vi äter typ varje gång vi ses. Det finns ju faktiskt ingenting som är så gott som en riktigt perfekt kladdig kladdkaka. Och den vi åt igår hade alldeles utmärkt konsestens! Sedan satt vi mest och pratade och Jossan försökte ducka unden Julias spyor som kunde komma helt utan förvarning. Var minst sagt underhållande!
Sedan skulle Jossan plocka fram några filmer som jag skulle låna och fick då syn på alla våra teaterföreställningar vi gjorde under gymnasietiden. Vi bestämde oss för att titta på några av dem och började med den allra första vi gjorde. Nu har det gått tillräckligt lång tid för att det bara ska vara kul och inte jättejobbigt att titta på dem, vilket det var dagarna efter då vi tvingades se dem i skolan. Att vi skrattade gott åt våra skådespelarförsök behöver jag väl knappast berätta? Vi tittade även på det allra sista projektet vi gjorde - "Den stora systern" - som vi spelade för barnpublik. Den var så fin, och vi fick båda gåshud av att titta på den och vi var helt överens om att det var det roligaste och med meningsfulla projektet vi gjort under hela gymnasietiden.
Strax efter 21:00 fick jag börja dra mig hemåt eftersom Julia började bli trött och inte riktigt kom till ro för att sova mer än de vanliga powernaparna hon ibland tar på dagarna. Hon somnade gott i vagnen så fort vi kommit ut och hon vaknade inte ens när jag bar upp henne och klädde av henne. Jag bara förflyttade henne till sin egen säng och hon fortsatte sova.
Johnny och jag var hungriga så strax efter 22:00 började vi rulla köttbullar! Det tog ett tag och det blev en väldigt sen middag, men vi fick mat i alla fall. Sedan satte vi oss och tittade på "Rent", och vi båda satt och sjöng med i vissa låtar. Runt 01:30 staplade jag in i sovrummet med Julia, som hade vaknat till för att äta men somnat om direkt, i famnen och la tillbaka henne på sin plats och la mig sedan på min. Johnny kom in och gav mig lite massage och ryggkli. Mys! Jag somnade ungefär direkt!




Jag och Julia ser smarta ut i Jossans soffa! :p


hejdå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0