20 mars 2010 - Dagen.

Gick upp runt 09:00 idag! Såklart hade Julia ätit ett antal ggr innan dess, men jag var alldeles för trött för att orka gå upp, så jag la tillbaka Julia i sängen efter måltiderna, och jag tror hon somnade om. Hon var i alla fall tyst och lät sin slitna morsa sova lite extra, gullungen.
Väl uppe försökte jag få tag på pappa då vi skulle träffas i stan. Jag hade berättat för honom att jag gärna ville ha en babysits till Julia för att ha någonstans att "göra av henne" på dagarna om jag behöver göra något, och han ville gärna köpa den. Men när jag ringde hörde jag den bekanta telefonsvararen (Maria - jag - 13 år gammal). Avstängd! Jag skickade sms till hans communicater som han är hans jobbtelefon och efter ett tag ringde han upp och meddelade att han var påväg till bussen. Så det blev till att lägga i högsta växeln för att få ordning och packat allt som ska med, mat, flaskor, nappar, kokat vatten, blöjor, handduk, våtservetter, tvättlappar och extrakläder. Sedan skulle Johnny vakna och vi alla få på oss kläder. Tog knappt 30 minuter innan vi var klara och påväg. Det mesta går numer helt på automatik!

Pappa stod och väntade utanför Akademibokhandeln när vi kom. Vi visste inte rikigt var de sålde babysitsar med Johnny hade sett att de sålde barnvagnar på Lekia på nedre plan, så vi gick dit och kollade. Visst fanns det där. bara två sorter, men det räcker ju. Vi köpte en i brunt/oranget/svart och var klara på ca 15 minuter. Det som tog tid var mitt och Johnnys prat om vilken färg vi skulle ta, den bruna eller den blåa. Jag vann! Sedan gick vi och fikade och jag fick äntligen träffa pappas vänner Christer och Bittan, som jag inte träffat sen jag var ca. 3 månader gammal.

Till sist gick vi och handlade lite på Hemköp då jag ville köpa hem ingredienser så jag baka till besöket på måndag. Men inte kunde jag hålla mig tills dess, och eftersom jag aldrig bakat muffins förr ville jag köra en testrunda. Så efter att Johnny åkt iväg till Majorna och Julia somnat ställde jag mig med baket. Julia vaknade lagom tills de var färdiggräddade och fick då sitta i sina nya sits och glo på morsan som bara var tvungen att provsmaka. Fyra muffinsar senare kunde jag erkänna att de var sjukt goda. Vanliga muffins med björnbär i och Kesella Vanilj på toppen. Mums!
Tänkte testa att göra choklad med hallon i också. Låter ju urgott!!




Min fina flicka





Ser inte mycket ut för världen kanske, men god var den!


Hejdå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0