18 mars 2010 - Sömntuta!

Eftersom natten var lite orolig har Julia tagit igen all missad sömn under dagen. Hon har nästan bara legat och snarkat i sängen, bara varit vaken i max 30 minuter/gång då hon ätit, fått ny blöja, busat och badat. Nu ligger hon i sängen igen. Att det är möjligt att sova så mkt! Måste ju vara skönt..!!
Nu har vi varit fattiga ett bra tag men i morgon kommer barnbidraget. Inte för att vi bli särskilt rika av det, men det blir lite pengar i alla fall. Behöver köpa hem lite leksaker till Julia eftersom hon börjar bli så nyfiken av sig. På lördag ska snälla morfar köpa en babysits att ha här hemma. Hon har provlegat andras och i de flesta fallen verkar hon trivas så bra i dem. Hon tycker att det är roligt när hon kan få stolen att gunga lite bara genom att sparka med benen. Hade tänkt att skriva ut lite bilder på henne också. Köpte ju ramar på ÖoB när jag var där sist. Har bara kort på mig och Johnny i lägenheten + den allra första bilden på Julia, ultraljudsbilden, då hon inte ens var ett 17 veckor gammalt foster.


Måste köpa fler ramar så snart jag kan, har så himla mycket fina bilder på henne! När jag var liten var kameran inte med särskilt ofta så det finns inte så mycket bilder på oss. Tror bara det finns en från när mamma kåg på BB med mig och har inte sett en enda under någon av hennes graviditeter. Detta har jag tagit igen redan nu då jag har tagit nära 800 bilder på Julia sen den dagen hon föddes. Många ser ju i stort sätt lika dana ut, hon gör ju inte så mycket när hon är så liten, men det kommer. Hoppas det håller i sig bara. Kanske inte i samma mängd men så att vi har en del från hennes uppväxt. Hon lär ju vara van vid kameror när hon blir större. Undrar om det innebär att hon kommer älska att stå framför kameran eller undvika det..?
Det blev ingen städning idag, trots att det var så viktigt. Jag började lite i vardagsrummet, men tappade ganska snart lusten. Vet inte varför, men jag har känt mig lite blank idag. Ingenting är kul men det är inte heller direkt tråkigt. Höjdpunkten av min dag var att bada Julia. Tur att jag har henne! Hon ger mig så mycket glädje och värme! Men hon städar inte, så imon blir det nya tag. Johnny sa att jag skulle ta ut Julia på en lång promenad så kunde han städa hela lägenheten. Fine with me!!



Hon har börjat dra sig sådär bebisgulligt i örat när hon är trött. Söt!


God natt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0