17 mars 2010 - Weinerbröd.

Det var jättetrevligt att träffa Kajsa sådär lite halvspontant mitt i veckan. Inget som händer dagligen eftersom det är en bit att pendla mellan Göteborg och Jönköping. Visiterna är ju oftast välplanerade och över en helg. Det varr roligt att äntligen få träffa hennes omtalade familj också!
Hennes bror och alla andra deltagare i tävlingen hade bakat så mycket fint mat- och kaffebröd. Mina ögon fastnade direkt på alla weinerbröd som låg på borden och skrek efter att bli uppätna. Det var nog tur att jag hade barnvagnen med mig. Eftersom det var så mycket folk och tittade kunde jag pga den inte komma tillräckligt nära borden för att sno åt mig godsakerna. Har en känsla av att de kunde sluta illa om jag kommit närmare!

Weinerbröd är nog de kaffebröd jag helst äter. Kanelbullar är också en favorit, men då ska de bli perfekta (Som pappas och Kajsas blir). Ofta blir de ju lite för torra för min smak så de sväller liksom upp i munnen. Inte så smaskigt! Weinerbröd är däremot alltid saftiga och goda. De slinker ner som en alvedon och landar med en duns i kistan.
Undrar om inte detta kan vara något jag ärvt efter min morfar. Han var också barnsligt förtjust i weinerbröd. Speciellt de som ser ut som en kam (minns inte vad de kallas nu...?). Varje gång vi skulle åka och hälsa på honom ville han att vi skulle köpa med oss sådana. Det var det bästa med hela besöket. Förutom att äta weinerbröd var det enda som fanns att göra där leka taxi med hans rullator i hans stora vardagsrum.




Hur mumsiga ser de inte ut, då??


Julia hade sovit mest under hela tävlingen. Jag fick plocka upp henne för att ge henne mat då jag inte ville riskera att vakna urhungrig på spårvagnen hem eftersom det tar ett tag. Men hon somnade rätt fort om igen efter att ha ätit, provsuttit Kajsas famn och tittat på allt skumt folk runt omkring. Hon vaknade till strax innan vi skulle gå av vagnen men var nöjd och låg bara och tittade sig omkring och halvslumrade lite tills vi kom innanför porten. Då blev hon helt plötsligt klarvaken. Hon låg snällt i sin säng och pratade med...luften(?)...ett tag, men sedan blev hon uttråkad. Då förflyttade jag henne till våran stora säng där jag låg (och fortfarande gör) och uppdaterade mig lite om vad som hade hänt under dagen. Sen vart hon hungrig igen och efter började magen jäklas med henne. våra semperdroppar har tagit slut, och det är först nu jag märkt vilken bra effekt de har. Nu får vi börja med Miniformen innan varje måltid igen. Vi har inte behövt det på ett bra tag nu, uppenbarligen för att semperdropparna fungerat så bra. Får köpa nya när pengarna kommer, men tills dess blir det Miniform och hoppas att de funkar lika bra. Vill ju inte att hon ska ha magknip, snuttan. Efter mycket tröst, lite vagg och en smula sång slappnade hon i alla fall av och när jag la ner henne i sin säng somnade hon på stört, och sussar fortfarande sött.




Tröttis Bebisen :)



Hejdå!!


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Wienerbröden som ser ut som kammar heter så mycket som wienerkammar, fiffigt va?! ;) Jättekul att du hade möjlighet att komma förbi idag, kul o träffa dig o lilla Julia!! :D

2010-03-17 @ 20:14:31
Postat av: Kajsa

o Johnny me förstås! :D

2010-03-17 @ 20:15:56
Postat av: Hanna

Stackars skruttan som hade ont i magen :(

2010-03-17 @ 21:56:52
URL: http://wordsbyme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0