17 mars 2010 - Ishi Bishi Bajs

Igår var jag och Julia inte hemma nästan någonting, vilket tröttade ut oss totalt. Fast på ett bra sätt! Inte den där slöa tröttheten man känner efter att bara ha suttit hemma en hel dag och stirrat in i TV:rutan eller datorskärmen, utan en förtjänad trötthet när man verkligen gjort någonting. För mig var det så i alla fall. Julia var nog bara trött, och somnade rätt snart i sin mysiga säng.
Jag och Hanna möttes upp på 11ns spårvagn som skulle ta oss hem till Cissi. Väl framme blev vi utskickade till uterummet dit det snart även kom Te/kaffe och Cissis hemmabakade chokladmuffins med aftereight i. Mycket smaskigt. Hanna och Cissi blev presenterade för Julia för första gången, och de verkade trivas i varandras sällskap. Julia pratade och log jättemycket. Jag i min tur fick träffa Cissis vildbatting till valp, Sita. En mycket vacker liten vovve, som var på alla ställen samtidigt och tydligen älskar att äta de som hon inte får/borde tugga i sig. Vi fick hålla ordentlig koll på Julia så inte hon råkade slinka ner.
När vi hade fikat en stund ville Cissi baka fler muffins då de första inte hade blivit riktigt så bra som hon hade planerat, så vi förflyttade in oss i köket. Vid det här laget hade Julia börjat ta en av sina dagliga powernapar så jag la hennes filt på bordet så hon låg delvis på den och delvis på mig. Behöver lite avlastning ibland!

När muffinsarna (Denna gången med apelsinsmakl) var bakade och smakade behövde Sita uträtta sina naturbehov, så vi bestämde oss för att gå en sväng. Vi promenerade runt "Slingan" som Cissi så fint kallade det. "Slingan" var som en nylagt isrink, glashal, och vi fick se upp var vi satte fötterna för att inte riskera ambulansfärd med kraftig hjärnskakning eller något värre. Jag ville prova att hålla hunden samtidigt som jag körde barnvagn, bara för att testa det. Någon gång planerar vi att köpa hund, inte i en snar framtid, men nångång och då kan det ju vara bra att kunna ifall jag skulle tvingas göra det. Det gick bra i tre-fyra meter, sen tog Cissi över barnvagnen. Så vi bytte bebis!
När vi kom hem igen, dök Cissis mamma, som Cissi skulle skjutsa till stan, upp så det var dags att tänka på refrängen. Men Hanna och jag åkte inte hem. Johnny hade tagit hand om tvättningen och det var inte färdigt förren klockan 18:00 så innan dess ville jag inte vara hemma. Dessutom var det skönt att vara ute hur lägenheten ett tag, och Hanna höll med, så vi gick runt på stan en liten stund. Vi satte oss på McDonalds och åt varsinn hamburgare och Julia käkade sin sörja. Smakar inge vidare alls, men hon gillar det ju och det är ju huvudsaken.

Jag var hemma vid 20:00 då jag hade varit tvungen att stanna till vid Kortedala torg för att handla mer av den slabbiga maten Julia tycker så mycket om. Jag hade nästan glömt av det, men av någon gudasänd anledning kom jag på det när vagnen åkte från hållplatsen innan. Tack och lov!

Summan av kardemumman är att dagen var mycket trevlig, men mycket upmattande! :)


Hejdå!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag hade det verkligen jättemysigt!

2010-03-17 @ 09:59:05
URL: http://wordsbyme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0