15 mars 2010 - Jagar fåglar.

Som en del av er vet har jag alltid haft en liten...besatthet gällande TV programmet "Sjunde Himlen". Har alltid följt det, ända sen jag var liten och gör det nu med. Men jag är så nyfiken så nu har jag suttit i flera dagar och kollat på avsnitt efter avsnitt på youtube. Visste inte ens att de fanns där, men tydligen! Just nu var det en scen när Eric och Lucy pratade i telefonen och han sa ett skämt som jag tyckte var skitkul. Förutsägbart, men roligt;

En man passade sin brors katt medan han var på semester. En dag ringde brodern hem och frågade hur det var med katten.
- Den är död. svarar mannen och brodern blir alldeles skärrad.
- Du kan inte komma med dåliga nyheter över telefonen på det viset!
- Hur tycker du jag ska komma med det då?
- Du måste jobba dig fram till det. Första gången jag ringer säger du t.ex att katten jagade fåglar på taket och föll ner och att du körde den till veterinären. Andra gången sägar du att veterinären säger att det ser illa ut. Sedan, tredje gången jag ringer, DÅ ger du mig de dåliga nyheterna om att katten är död. Förstår du?
- Okej. Jag förstår. Förlåt..
- Det är okej. Så...hur är det med mormor?
- Ehm....hon jagar fåglar på taket....

Visst, men kanske inte brister ut i asgarv, men visst drar man lite på smilbanden i alla fall? =)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha, det skämtet tyckte jag också var väldigt roligt när jag såg det avsnittet :D

2010-03-16 @ 20:04:43
URL: http://wordsbyme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0