25 juni 2010 - Hoppas din midsommar blir skitdålig!

Var inne i stan en sväng innan. Julias vagn gick kaputt så jag skulle åka in och kolla efter en ny, men alla affärer var ju stängda. Eller, de stängde när jag kom. Försent ute, som vanligt!
Hursomhaver! När jag kom fram och upptäckte att allt stängde vände jag bara och inväntade på att vagnen skulle komma och ta mig hem igen. Som vanligt, var det översvämmat med folk och sittplatserna var få. Jag gick framåt i vagnen och upptäckte en sittplats bredvid en (j-vla k-rring). Jag frågade om jag kunde få sätta mig, och förväntade mig självklart att hon skulle flytta sina påsar och hoppa in så jag hann sätta mig innan vagnen började åka. Vill ju inte tappa balansen med Julia i selen!
Men till svar kom istället; "Nej, där har jag mina påsar". Jag trodde jag hade hört fel. Vad var det för fel på människan? Hon tyckte jag skulle fortsätta framåt och så skulle jag säkert hitta en plats. Jag svarade att det inte finns några platser där fram, men hon vägrade flytta på sina kära påsar. Jag sa åt henne att platserna faktiskt är till för att sitta på, inte använda som avlastningsplats för påsar! Inget hände, förut mer motsånd från hennes sida. Jag höll på att tappa besinningen. "Jag har ju för fan ett barn!" Halvskrek jag och kände mig lite som Cal i Titanic. Hon började svära för sig själv "...hur j-vla svårt kan det vara..." osv, men hon flyttade sina påsar. Jag som var fruktansvärt arg vid det här laget vände mig om. Innan jag gick sa jag att jag inte tänker sätta mig bredvid en så dum människa (och att jag skulle kräva henne på skadestånd ifall jag ramlar omkull) Det sista tänkte jag alltså bara. Men jag gick i alla fall och ställde mig mellan vagnarna och väntade där. Ganska snart fick jag sittplats och det var frid och fröjd. Fast jag satt hela resan och funderade på att gå fram och möblera om ansiktet på henne, men valde att avstå.

Men jag önskar dej, din själviska k-rring, en riktigt, riktigt, RIKTIGT dålig midsommar. Jag hoppas det pissregnar och åskar bara ovanför din gråa skalle!

Till er andra; Hoppas ni har en härlig, solig dag!




Tjoo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0