22 juni 2010 - Avbytare

Här tar den ena sjukdomen över när den andra lämnar. Förkylningen är näst intill över. Hostar fortfarande lite, vilket är så fruktansvärt irriterande. Allt detta hostande har gjort mudklerna i min nacke alldeles stenhårda och smärtsamma. Vaknade runt 05 igårmorse för att det gjorde så ont när jag låg ner. Jag försökte stretcha och massera, men det hjälpte inte, så jag gick upp och värmde vetekudden. Tur för mig så är Julia inte jättesugen på att äta direkt på morgonen, så jag kunde försöka slappna av en stund. Då började jag hosta igen, så det kändes som om nacke+huvudet brann och till slut fick jag springa akut till toaletten och kräkas. Efter det kändes det dock bättre, som det släppte på trycket liksom. Julia fick sin mat och sedan la jag henne i sin säng och jag la mig i min, och somnade om. Runt 11 vaknade jag igen, och mådde betydligt mycket bättre! Spenderade typ hela dagen med att strecha och massera för att det inte skulle hända igen under natten. När jag gick och la mig fick vetekudden göra mig sällskap och när den svanlat virade jag en skarf runt nacken dels för värmens skulle och dels för att den skulle få lite stöd så jag inte vrider på den på konstiga sätt. Gick dock inte alls att sova eftersom hostan kom tillbaka, så i ca en timme låg jag och hostade. Det blev bättre när jag vände mig mot det öppna fönstret och fick lite frisk luft.

Julia har börjat göra ärovarv i sängen! Hon börjar liggandes på vänster sida och därifrån rullar hon till höger sida och sen till mage. Vanligtvis rullar hon tillbaka till sidan hon vill ligga på, men ibland, eftersom hon inte direkt tycker om att ligga på mage, vaknar hon så jag får lägga henne till rätta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0