18 juni 2010 - Mysgrisan

Kajsa och systrarna var här strax efter 10 i morse. De fick lov att komma upp en sväng då jag inte var riktigt klar och Julia hade, opassande nog, ganska precis somnat. Jag fick packat väskorna och klätt på mig lagom till Julia vaknade till, och då var det bara att ge henne en ny blöja och slänga på henne kläderna. Vi var framme i tid på Model House och när jag visat vägen gick jag vidare till BR. Det fanns massa leksaker som jag vill ha, men, för min ekonomi, är det svindyrt! Ville inte heller köpa bara för sakens skull heller. Ska jag lägga pengar på något så ska det kännas bra hela vägen in i själen! Så jag gick ut igen. Tomhänt.
Istället gick jag vidare till Lekia (eller vad den nu heter) som ligger i Nordstan. Jag hade inte varit där inne länge förrän jag tyckte det luktade skumt om Julia. Snart hittade jag en fläck på hennes byxor och förstod då att blöjan läckt. Det blev till att ila till hissen, köpa cola (för att få växel) och in på toaletten för att byta både blöja och kläder. Första gången jag fått akutila till ett skötrum under mina 24 veckor som mamma.

Efter den här dramatiska(?) upplevelsen gick jag lugnt tillbaka till leksaksaffären för att kolla färdig där jag knappt hunnit börja. Inte heller där hittade jag någon direkt leksak som jag kände mig sådär jättesäker på, men jag har läst att det är bra att ge barnen en snuttefilt/tröstfilt i den här åldern, så jag köpte en mjuk filt i form av en rosa katt som jag nu försöker få Julia att falla för. Hon tycker om att tugga på den i alla fall...

Efter det gick jag lugnt runt på stan och hade det trevligt. När jag satte mig för att vänta på vagnen upptäckte jag ett sms från Kajsa. De var klara och satt och väntade på bilderna. Jag gick då bort till Model House och väntade på dem. När de kom ut gick vi till Cafe Kosmos och fikade. Vilket jag nog aldrig kommer att göra igen! I alla fall inte med barn. Tydligen är det förbjudet att ha barnvagn med sig in, så den fick jag ställa utanför. Fick ju låna ett lås i alla fall, och det var ju snällt. Men sen hade de inga barnstolar heller, så jag fick snällt sitta med Julia i knäet under hela fikan. Inte så jobbigt, men jag har ju aldrig hört om att man inte får ta med sig barnvagnar in på cafe. Dessutom hade en annan mamma sin med sig in, och det var det ingen som påpekade. Särbehandling?

Nu har vi båda ätit och duschat. Tillsammans. Urmysigt var det! Jag satte mig på golvet och tog Julia i knäet. Hon har fått en jättefin badbok från en kompis, Nina, så den tog vi med oss också. Jag hade på en väldigt svag stråle och sprutade lite på boken, sen lite på Julia, som försökte fånga strålen. När Julia var ren satte jag henne på en handduk i babysittern som jag ställt på badrumsgolvet så fick hon stå där tills jag var klar. Mycket bättre och trevligare än att bada Julia i baljan, då det bara resulterar i ryggvärk.

Nu somnade Pärlan och jag ska...jag vet inte. Vi får se vad jag gör! :)






Julia och söta bästisen Mira


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0