17 juni 2010 - Min Klimp

Ett av min pappas smeknamn på mig är Klimpen. Med det menas Guldklimp, men han kör liksom smeknamn på smeknamn. Nu har Julia blivit min klimp! Eller rättare sagt, min Klump...7910 gram visade vågen och hon har växt 2,5 cm sen sist vi var där, och mäter nu hela 65.5cm! Läkaren drog, slet och tryckte på henne som de alltid gör, bara för att konstatera att det inte är något alls fel på henne. Sedan började hon fråga mig om hur Julias utveckling. Har hon började rulla runt? Jodå, svarade jag stolt. Det var dock bara ett par veckor sen, men nu gör hon det. Greppar hon? Jajamen! Flyttar hon saker mellan händerna? - Här blev jag lite undrande. Jag fock en vision av Julia bollandes med saker från den ena handen till den andra som en elitjonglör. När jag inte svarade direkt plockade sköterskan upp en kloss och gav den till Julia som genast satte den mellan båda händerna och sen in i munnen för ett smakprov. "Jo, titta. Direkt!" Utbrast då läkaren och jag undrade varför hon bara inte kunde säga "Hålla med båda händerna samtidigt".

Som vanligt drog Julias navelbråck till sig en del uppmärksamhet och läkaren lade huvudet på snedd för att se hur mycket de buktar upp och hur stort det är. Julia har ju ett ovanligt långt bråck som går upp nästan till bröstkorgen och därför finns chansen att en operation kommer anses det bästa. Jag fick än en gång förklara att vi varit på kirurgin på Östras och fått det undersökt, att Julia inte har ont av det och att vi ska på återbesök när hon är runt ett år gammal. Då blev de nöjda!

Nu ska vi inte tillbaka förrän den 16 augusti, när hon närmar sig 8 hela månader. Sommarlov.






Slappnar hon av ordentligt så ser det ut som hon har en vanlig navel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0