6 juli 2010 - Har inget att göra...

Julia har somnat. Jag tittar på TV fast jag ser egentligen inte vad som visas. Är inte jätteintresserad heller, för den delen. Sitter och funderar på att skaffa mig en hobby. Sticka, kanske. Eller sy! Jag ska ha en symaskin någonstans, som mamma lämnade efter sig. Det sista jag kommer ihåg är att den var stående hemma hos farmor, men jag kan inte minnas om den lämnade hennes lägenhet någongång. Får försöka leta reda på den för jag vill sy ett lapptäcke åt Julia! Det enda jag kan sy är typ lapptäcken, och om jag sätter igång nu kanske det blir klart till vintern! Nu behövs ju knappast några lapptäcken. Inget täcke alls. Inte för att hålla värmen i alla fall. Jag använder det enbart för mysighetsfaktorn - och för jag har fobi för att sova utan. Fråga mig inte...! Något som kom upp när jag var liten och rädd för de klassiska monstren under sängen (för det är jag inte längre...). Jag trodde att jag var trygg så länge jag låg under täcket. Brukade sova med hela kroppen under täcket oavsett årstid! Mitt i högsommaren låg jag där under och svettades som en grillad fläskkotlett. Bara näsan stack utanför för att få lite frisk och sval luft. Så kan man ju inte sova! Inte konstigt att jag är trött! Eller var! För jag sover ju inte så längre...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0